Naučná stezka Okolo Nevšové

Naučná stezka představuje přírodní a historické zajímavosti okolí Nevšové u Slavičína. Je vhodná pro pěší a její délka včetně odboček je 14 km.

Náročnost: nízká

Přírodovědně-historická naučná stezka vás seznámí se zajímavostmi a krajinou severozápadně od Slavičína, v okolí obce Nevšová, místní části Slavičína. Stezka je obousměrná, na stezce nejsou zastavení s panely a lze ji absolvovat podle průvodce, kterého si můžete stáhnout z internetových stránek města Slavičína.

Trasa začíná ve středu Slavičína na náměstí „ Mezi Šenky“, za ním odbočuje směrem na Lukšín, mine továrnu na výrobu bot Prabos a kolem vodní nádrže se dostanete na konec města k Pivečkovu lesoparku. Po silnici zvané „Stará cesta“ pokračuje stezka směrem na Nevšovou až na vrchol stoupání, v místě zvaném Lochovec, kde odbočuje vpravo lesní cesta po hřebeni, která vede kolem zaniklého Holíkova statku až na rozcestí, kde lze sestoupit ke studánce Tatarce. Po hřebeni jde dále bukovými lesy, kolem bývalého pískovcového lomu, mine kótu 535 m n. m. a dojde na červenou turistickou značku, po níž se vydá vlevo západním směrem až do Nevšové, kterou projde a pod kaplí se napojí opět na Starou cestu, po níž se vrátí do Slavičína.

Trasu stezky je nejvhodnější absolvovat od jara do podzimu, kdy můžete v jejím okolí pozorovat řadu vzácných druhů rostlin, např. hruštičku prostřední a jednostrannou, jednokvítek velekvětý, plavuň vidlačku, řepíček řepíkovitý nebo některé druhy našich orchidejí, okrotici bílou a červenou, vemeník zelenavý, či nezelený hlístník hnízdák.