Search

12 km
Dostupnost
celoročně
vhodné pro rodiny s dětmi
středně obtížný

Vizovice jsou vnímány jako hlavní město slivovice, jejíž výroba zde má 400 letou tradici. Zdejší závod R. Jelínek je největším výrobcem ovocných destilátů na světě. Známé je tradiční vizovické pečivo, skvostný je zdejší zámek. A Vizovické vrchy jsou pohoří s řadou zajímavých turistických tras.

Vizovice – Šibenice – Baťova železnice

Na výlet se vydejte z Masarykova náměstí v centru Vizovic po žlutě značené turistické trase směrem k Pozděchovu. Trasa zvolna stoupá nad město na vrch Šibenice. K prostému dřevěnému kříži s odpočivadlem vede kamenný chodníček. Bývalé popravčí místo dnes nabízí zajímavé výhledy do okolí. U rozcestí Nad Hodišovem končí zpevněná cesta a trasa míří přes les do vesnice Ublo. Nad obcí se otevře panoráma s dominantou vrchu Vartovna (651 m n.m.) a 37 m vysokou rozhlednou ve tvaru kovového válce.

V obci Ublo se zastavte u Zemské osy. To je hostinec, kde se zemská osa, pravidelně maže, jak říkají místní.

Z Ubla do Vizovic budete pokračovat po trase nedokončené tzv. Baťovy železnice, která měla z Vizovic vést přes Jasennou, Ublo, Bratřejov, Pozděchov a Prlov do Valašské Polanky a spojit zlínskou aglomeraci se Slovenskem. Stavba byla zahájena v roce 1934, během II. světové války byla přerušena, po válce sice pokračovala jako tzv. Stavba mládeže, ale v r. 1951 byly práce zastaveny.

U hostince opusťte značenou turistickou trasu, nechejte jej za zády, přejděte přes silnici do uličky mezi domy. Po 60 metrech odbočte vlevo, projdete pod mostem vztyčeným nad plánovanou tratí. Místo kolejí zde vede asfaltová cesta, která mírně klesá severozápadním směrem do obce Jasenná, přitom nabízí zajímavé výhledy na okolní kopce. V Jasenné projdete přírodní památkou Průkopa s výskytem chráněných rostlin. Cesta míří k evangelickému kostelu. Zde se zastavte u památníku zdejších legionářů, pak přejděte přes silnici na chodník, kde narazíte na modře značenou turistickou trasu vedoucí jihozápadním směrem nejprve kolem hřbitova a poté po náspu nedokončené Baťovy železnice do Vizovic. V Jasenné měla trať přemostit údolí, je to zřetelně vidět od turistického rozcestníku Jasenná – Hřiště.

Celý okruh má zhruba 12 km, z toho 8 km měří úsek z Vizovic přes Ublo do Jasenné, 4 km z Jasenné do Vizovic. Pro koho by byl výlet dlouhý, může z Jasenné jet do Vizovic autobusem. Do výchozího místa výletu – do Vizovic – se můžete dopravit vlakem, autobusem nebo autem, parkoviště naleznete v blízkosti Domu kultury.

Možnost občerstvení na trase.

Kontaktujte nás

Napište svůj požadavek a my se Vám co nejdříve ozveme