Search

Dostupnost
jaro, léto, podzim
středně obtížný

Na Hostýn se vydáme z Holešova, který je mimo jiné místem konání legendárního závodu horských kol, v jehož názvu najdete příjmení Josefa Drásala, největšího člověka, který kdy žil v českých zemích. Navrhovanou trasu zvládnete i na trekingovém kole, je vedena po zpevněných cestách.

Do Holešova se snadno i s jízdním kolem dostanete vlakem. Před startem výletu si prohlédněte si historické centrum, které je tvořeno Městskou památkovou zónou soustředěnou zejména kolem barokního zámku a náměstí Dr. E. Beneše. Tvoří ji celkem 14 nemovitých památek. Městské informační centrum u vstupu do zámku vás vybaví potřebnými podklady. Od zámku se vydejte po cyklotrase č. 5036. Nejprve pojedete 7 km rovinatým terénem na okraj obce Lukoveček do místa zvaného Hadovna. Zde odbočíte na 5,5 km dlouhou cyklotrasu č. 5121, která vede do Ráztoky, která je součástí obce Rusava. Terén nejprve táhle stoupá a poté svižně klesá. Z Ráztoky po proudu potoka sjedete do centra Rusavy (2 km klesání). Cestou si povšimněte koupaliště s vyhřívanou vodou.

Ohřev zajišťují solární panely, Rusavě patří prvenství z pohledu rozlohy fototermického systému, který zde má dlouhou historii. V Rusavě u kina odbočte na žlutě značenou turistickou trasu směr Grapy a Bukovina. Připravte se na 4 km náročného stoupání, při občasné zastávce si užijte výhledy do okolní krajiny. Z Bukoviny vedou značené trasy na Hostýn lesní cestou, pohodlněji se závěrečný úsek jede po silničce, na kterou odbočíte 100 m za rozcestníkem a po dalších 300 m vyjedete na silnici směřující na Hostýn.

Svatý Hostýn nabízí možnosti občerstvení i ubytování, za prohlídku stojí zdejší křížové cesty, skvostná bazilika Nanebevzetí Panny Marie, rozhledna, jsou zde zřetelné valy bývalého keltského oppidia.

Po prohlídce poutního areálu, kamenné rozhledny z r. 1897 a občerstvení se vydejte na zpáteční cestu do Holešova. Sjedete po silnici do Bystřice pod Hostýnem k záchytnému parkovišti, odtud se vydáte jihozápadním směrem po cyklotrase č. 5033. Projedete Slavkov pod Hostýnem, Brusné, v obci Chomýž odbočíte na cyklostezku vedoucí do Jankovic. Zde se zastavte u sousoší sv. Anny, k jehož vzniku se váže zajímavý příběh. Trasa pokračuje podél železniční trati do Dobrotic, odkud zamíříte do Holešova k zámku.

Možnost občerstvení: Rusava, Hostýn, Slavkov p. Hostýnem, Brusné, Chomýž, Jankovice, Dobrotice, Holešov.

Kontaktujte nás

Napište svůj požadavek a my se Vám co nejdříve ozveme