Napadlo vás někdy, že při vzniku Československa vlastně nebyly české země a Slovensko dobře propojeny cestami a železnicí? Dozvíte se o tom v dílu podcastu vyprávějícím o Baťově železnici. Právě na železnici Baťa hodně sázel. Čechy a Morava byly před vznikem ČSR orientované na Rakousko, slovenské tratě rovněž převažovaly severojižní, nikoli východozápadní.
Na podzim 1928 začali plánovači ve Zlíně plánovat železniční dráhu na Slovensko, a to mimo stávající tratě Ostrava – Žilina a Břeclav – Bratislava. Baťova ambiciózní představa byla trať Praha – Košice přes Zlín. V regionu byl důležitý úsek Zlín – Vizovice – Horní Lideč, a odtud dále na Slovensko. Baťa pro projekt cílevědomě získával podporu. V letech 1929-1930 to vypadalo velmi nadějně, ovšem po Baťově smrti státní správa od záměru upustila.
A jak to s Baťovou železnicí dopadlo? Poslechněte si podcast, v němž opět účinkuje známý zlínský a baťovský historik Zdeněk Pokluda.